DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Ved du, hvordan du kan dirigere online trafik mod din virksomhed? Online trafik leder til handel, uanset om kunden køber online eller møder op hos dig, men den fordel kan du ikke opleve, hvis kunden ikke kan finde dig. Gør dig synlig online med SEO og lokal SEO.

Hvad er SEO?

SEO står for Search Engine Optimization; på dansk kalder vi det søgemaskineoptimering. Søgeoptimering er en proces, der gør, at dit firma har større sandsynlighed for at komme først i køen af resultater, når en person søger efter noget på nettet. Med andre ord; med det rigtige brug af links og søgeord, kan din hjemmeside være en af de første i rækken, som en potentiel kunde vil klikke på, så I kan udvide jeres klientel, og generelt blive set af flere mennesker.

Hvad er lokal SEO?

Lokal SEO har mere fokus på brugen af GPS søgninger. Det kan være, at en person bruger deres GPS på deres mobil, til at søge efter en bestemt type butik nær dem. Så skal du sørge for, at søgemaskinen ved, hvad din virksomhed byder på, og hvor tæt den er på personen, der søger. Det er blandt andet firmaets navn, adresse og telefonnummer, som er vigtigt, og det kan også hjælpe at oplyse e-mailadressen. De lokale søgninger er jo det, der i sidste ende bringer kunder til din lokalvirksomhed, så det er vigtigt, at du også har styr på lokal SEO.

Gør det bedste for din virksomhed

Kort sagt er SEO og lokal SEO i blandt dine bedste muligheder for at blive set online. Langt de fleste mennesker søger online efter det, de vil købe, så det gælder om at komme først i rækken, når de ser på deres søgeresultater. Meget handel, og handel af mange forskellige typer, foregår over internettet, så det er vigtigt at være synlig online.