DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det er vigtigt, at man som virksomhedsejer har fokus på at lave reklame for sin virksomhed. Det er en af de bærende måder, hvorpå man kan drive flere kunder til butikken. 

Der er imidlertid mange måder, man kan gøre reklame for sig selv. I denne artikel vil der nævnes blot nogle af dem og fortælles lidt om, hvornår det er en god idé at benytte de forskellige metoder.

Reklamefilm

Du kan først vælge at gå den mere traditionelle vej og lave en god reklamevideo. Sådan en reklamevideo kan blive sendt både i tv og på diverse sociale medier. Alt efter hvilken platform, du vælger, skal din reklamevideo naturligvis se lidt forskellig ud. 

Det er en god idé at benytte reklamevideo generelt, hvis du gerne vil gøre opmærksom på dit firma og de produkter eller servicer, I kan levere. Det handler om at tænke på målgrupper, når man vælger sin marketingsstrategi. Og fordi alle mennesker enten ser tv eller er på de sociale medier, så kan du bruge reklamevideoer til at ramme alle mulige målgrupper.

En ting, du dog bør overveje, er hvor du skal sende din reklamevideo. Som sagt er der mulighed for både at sende den på tv og på de sociale medier. Men er det virkelig nødvendigt?

Hvis du gerne vil have fat i et lidt ældre segment, så er det en god ide at sende den på TV. Ældre mennesker er ikke nær så meget på sociale medier som for eksempel en yngre målgruppe. Omvendt bør du have fokus på at sende din reklamevideo på de sociale medier, hvis det er yngre personer, du gerne vil ramme med din video.

SoMe-kontoer

Der er også en hel del virksomheder, som har meget succes med at lave specifikke sociale medie kontoer, hvor de kan udbrede kendskab til deres brand. Her kan de dele jokes eller nyheder omkring deres virksomhed. Det kan være en måde, hvorpå du kan give noget nyttigt til dine potentielle kunder, og samtidig drage opmærksomhed hen mod de services eller produkter, du tilbyder. 

Det er især en god idé at fokusere på dette, hvis du gerne vil have fat i det yngre segment. Hvis børn, teenagere eller blot unge mennesker generelt er din målgruppe, så er det de sociale medier, du skal have fat i.

Det kan være en god idé at hyre en person til at hjælpe dig med at lave marketing på de sociale medier. Det er trods alt ikke noget, man bare lige gør, og der ligger meget arbejde bag det.

Din hjemmeside

Det er desuden også vigtigt at sørge for, at man har en specifik hjemmeside omkring ens virksomhed. Uanset hvilken type firma, du har, så er en god hjemmeside helt essentielt.

Det er igen en god idé at hyre nogle til at administrere din hjemmeside for dig. Hvis du ikke har meget overskud, talent eller energi til at sætte dig ind i alt det tekniske, så kan det hurtigt blive for overvældende for dig.