.
Uden et data warehouse får du svært ved at gruppere data fra kildesystemer, hvilket atter gør det svært at få det fulde overblik over virksomhedens KPI’er. Hvilket så atter betyder, at du står i mørket, hvad angår virksomhedens evne til at realisere de målsætninger, du har sat.
Du slipper altså ikke for at skulle tænke master data-mapning via et data warehouse ind i den digitale infrastruktur. Heldigvis kan du finde fx tilbud på Microsoft data warehouse, hvad end vi taler strømlinet on-premise (dvs. intern), en cloudbaseret eller en kompleks hybridløsning.
Optimér ETL-processen
Selvfølgelig skal et data warehouse ikke kun ses som en investering med det formål at holde den nuværende it-infrastruktur ved lige. For et moderne data warehouse skal du også bruge for at følge med en digital kultur, hvor nye datakilder konstant kommer til, hvilket fordrer en optimeret ETL-proces, der kan samle data fra de vidt forskellige enheder og samle dem på én.
Find et best practice-tilbud
Vigtigt er det ved valg af leverandør inden for data warehouses, at de har oparbejdet eller tager udgangspunkt i en best practice-metode, hvad angår den generelle måde, de opbygger it-infrastruktur på. Relevant er det her at skele til, om deres infrastruktur tager højde for de nyeste versioner af SQL, der jo er standardsproget inden for programmeringen af databaser.
Sæt dit fingeraftryk på virksomhedens data warehouse
Hvor høj en grad af struktur, du ønsker af dine data, har du selv mulighed for at vælge, når du sammen med en leverandør får afklaret ønsker til dit data warehouse. For om nye datakilder skal være strukturerede, ustrukturerede eller halvvejs derimellem er du tit selv den bedste dommer af. Hvor vigtigt det er at få data leveret til realtid, og hvor meget data skal bevæge sig gennem systemet, skal du også vide – jo mere data, jo mere grund til et data warehouse.