DEL

.

Vil du også gerne have den butik, hvor alle kunderne tænker ”wow”, når de træder ind i den? Den butik, man først og fremmest får lyst til at træde ind i, men som man så også har lysten til fortsat at befinde sig i. Det er der ikke noget at sige til, for undersøgelser viser også, at det er lige netop disse butikker, der sælger bedst. Disse butikker giver nemlig kunderne mulighed for at blive inspireret.

Skab mere gulvplads

Men hvordan gør du så det, tænker du måske? Måske virker opgaven uoverskuelig for dig. Men faktisk behøver det overhovedet ikke at være sådan. Der er nemlig forholdsvis små ting, der kan gøre en stor forskel. En af disse ting er, at man forsøger at skabe mere gulvplads rundt i butikken til kunderne. De skal føle, at der er god plads, så de ikke får følelsen af, at de står i vejen nogle steder, eller har muligheden for at vælte tingene. Dette kan du nemmest gøre ved at hæve nogle af tingene op i højden med en pallevogn. En idé kunne for eksempel være, hvis man sørgede for bare at have et par stykker af hver ting nede hvor kunden kan nå det, og resten kan så hæves op.

Skan system og orden

Når du så har skabt noget mere gulvplads rundt i butikken, er du nået et langt stykke vej, men du er der ikke helt endnu. Det er nemlig ikke nok, at dine kunder kan bevæge sig rundt, hvis de ikke finde ud af dine varer. Altså hvis der ikke er system i noget. Dette kan du løse med noget butiksinventar, hvor der for eksempel er hylder og skuffer og andet, der vil kunne passe ind i din butik. På den måde bliver din butik mere indbydende, og dine kunder har nemmere ved at navigere rundt.