DEL

.

Julen er en magisk højtid. Det er en højtid fyldt med forventningens glæde og viden om, at familier skal samles over hele landet for at fejre julen og nyde hinandens selskab.

Men for virksomhederne handler julen ikke kun om at smile og pakke gaver ind. Den handler i høj grad om at maksimere sit salg. Julen og periodens omsætning har nemlig stor indflydelse på mange detailbutikkers årsresultat.

Sådan skaber du en hyggelig stemning for dine kunder

Den gode stemning er vigtig for julen. Det skyldes, at folk køber mere og gerne produkter til en lidt højere pris, hvis de er i godt humør. Det giver naturligvis en bedre omsætning til forretningen. Dertil er det vigtigt, at man også plejer sit image som butik og sørger for at skabe en kundevenlig stemning, der tillader de handlende folk at suge stemningen til sig og nyde øjeblikket.

For at skabe en god julestemning i butikken, er det selvfølgelig en nødvendighed med god juleudsmykning. Den kan f.eks. bestå af lysende dekorationer, guirlander, julehjerter og meget mere. Men i dag er forretninger også afhængige af, at de promoveres på de sociale medier. Det kan en forretning bedre udnytte, hvis de giver butikkens besøgende mulighed for at tage særlige billeder og ’tagge’ deres tilstedeværelse i butikken.

Mange butikker kan derfor få glæde af elementer til fotosessions. Det kan være ved ekstraordinær juleudsmykning med lys og liv, som giver de besøgende lyst til at tage mobiltelefonen op og tage billeder eller selfies. Hernæst er kunsten at få dem til at ’tjekke ind’, så deres venner på Facebook eller Instagram kan se, hvor billedet er taget. Er det ikke muligt, så kan du som butiksejer sørge for, at dekorationen har dit navn og logo, så man tydeligt kan se forbindelsen til din forretning.

Disse elementer er med til at tiltrække, fastholde og promovere overfor nye kunder. Dermed kan du styrke dit julesalg yderligere – alt imens butikkens ansatte også kommer i en julestemning og får humør samt serviceniveauet skruet en tand op.