.
Skal I have firmanavnet op i stor størrelse? Uanset om det handler om et banner, der skal pryde jeres virksomheds facade i en periode, eller om I har fået lov at hænge som reklamebanner ved det lokale fodboldstadion, så er det rart at have et banner, der er i god kvalitet. Det kan også være i mindre størrelsesorden til for eksempel konferencer, hvor det er rart at have sit navn tydeligt fremme.
Der er flere forskellige fordele ved et banner med tryk. Først og fremmest kan det genbruges, hvis bare I sørger for, der ikke for eksempel er printet dato på. Hvis det er logoet, firmaets navn samt et udsagn eller et slogan, kan det bruges i al uendelighed til forskellige ting, og det kan sørge for, at man lægger mærke til jeres virksomhed. På den måde kan I gøre det tydeligt for potentielle kunder, hvad I har at tilbyde.
Hvordan skal et banner se ud?
Når man designer et banner, er der flere forskellige ting, man bør have i tankerne. Et banner skal være simpelt, og man skal lynhurtigt kunne forstå meningen med det. Mange af dem, der kommer til at se det, er formentlig på vej forbi, enten på cykel eller i bil, så de har kun et splitsekund til at få mening ud af det, de ser.
Samtidig er det vigtigt, at al grafikken er i bedste kvalitet. Det er en rigtig god idé at arbejde med vektorgrafik, som ikke bliver sløret, når det forstørres op. Hvis I har brug for hjælp til designet, er det en god idé at henvende sig til folk, der har styr på sagerne, så I ikke modtager et banner, der ikke lever op til forventningerne. Det kan være svært rigtigt at visualisere størrelsen på forhånd, så overvej eventuelt at markere med tape på gulvet, så I kan få en idé om størrelsen.