DEL

.

Dette indhold er sponsoreret.

I dag er alt blevet digitalt, og forbrugere bliver hver dag udsat for en masse budskaber. Det kan derfor være svært for virksomheder at blive set af kunderne. Har du en virksomhed, og har du oplevet, at kunderne ikke læser jeres Facebook-opslag? Så kan I med fordel starte med e-mailmarketing.

E-mailmarketing gør det muligt for din virksomhed at henvende sig direkte til interesserede kunder, fordi de får dine budskaber lige i indbakken og kan give dig deres fulde opmærksomhed. På grund af dette har virksomheder fået øjnene op for denne marketingmetode. Og de oplever succes med det, fordi de bl.a. kan skabe kundeloyalitet og høj konvertering.

Læs videre her, og bliv klogere på, hvorfor e-mailmarketing er en god idé.

Du bliver set af kunderne

Med kanaler som Facebook og hjemmesider kan man som virksomhed nå ud til en bred vifte af forbrugere. Og virksomheder kæmper her om kundernes opmærksomhed. Som virksomhed kan man derfor opleve, at ens egne budskaber drukner og bliver overset af kunderne, fordi de konstant udsættes for budskaber online.

Med email markedsføring kan du som virksomhed sikre dig, at kunderne netop kun ser dine budskaber og produkter. Kunderne får dem i deres personlige indbakke, og der er ikke meget konkurrence. På den måde kan du hurtigt og effektivt nå ud til dine kunder.

Men du opnår først succes med e-mailmarketing, hvis kunderne rent faktisk åbner dine mails. Det kræver derfor, at dine mails er personlige, engagerende, værdifulde og korte. Emnelinjen er det, kunderne ser først. Derfor skal den være interessant og personlig, så de får lyst til at åbne den.

Både børn og voksne føler sig faktisk overvældet af sociale medier, og derfor kan man få mere held med e-mailmarketing.

Du plejer forholdet til kunderne

Virksomheder kan sende nyhedsbreve til og dele viden med kunder via e-mail, hvis kunderne aktivt har tilmeldt sig nyhedsbrevet og dermed vist interesse for en virksomhed. Med e-mailmarketing henvender du dig som virksomhed derfor til folk, som allerede er interesserede i din virksomhed og dine produkter.

E-mailmarketing handler derfor om at pleje forholdet til kunderne og skabe loyalitet. Det gør man ved at sende dem relevant, engagerende og værdiskabende indhold på mail. For at gøre det skal du kende din målgruppe og vide, hvad de har af interesser og udfordringer, så du bedst muligt kan skræddersy indholdet til dem.

Når kunderne gang på gang oplever, at dit indhold er personligt, nyttigt og relevant, kan du fastholde dem og få dem til ofte at købe et af dine produkter eller besøge forskellige landingssider på din hjemmeside.

Du får en høj konverteringsrate

Konverteringsraten er højere på e-mails sammenlignet med fx sociale medier. Det skyldes igen, at du via mail får kundernes fulde opmærksomhed og ikke behøver at kæmpe mod andre virksomheder. Kunderne får derfor set dine ”Call to actions” og kan nemt klikke på en knap i mailen, som får dem til fx at tilmelde sig et arrangement eller på anden vis vise interesse eller lægge penge i din virksomhed.

Kort fortalt skal du give e-mailmarketing en chance, hvis du gerne vil have kundernes fulde opmærksomhed og pleje forholdet til dem – og hvis du vil øge chancerne for salg.