.
Som leder er du selvfølgelig interesseret i at få det maksimale ud af dine medarbejdere. Du betaler dem en løn for, at de kan udføre et bestemt arbejde. Du har derfor en masse forventninger til dem, og omvendt har de også en masse forventninger til dig. Samspillet mellem ledelse og medarbejdere er derfor enormt vigtigt for en organisations velbefindende. Mennesker er nemlig ikke bare maskiner, men har en række psykosociale og biologiske hensyn, der skal tilgodeses.
Rækken af forskningsstudier indenfor arbejds- og organisationspsykologi taler nemlig sit klare sprog. Medarbejdere præsterer bedre, er mere motiverede, er mere engagerede og altså kort sagt mere produktive, hvis de har en tilfredshed med deres job. Og her er din rolle som leder derfor afgørende. Kausaliteten bygger nemlig på, at hvis dine medarbejdere er glade, så er de også mere produktive.
Hvordan får jeg som leder gladere medarbejdere?
At skabe glade og tilfredse medarbejdere er et helt psykologfagligt område, og derfor er det umuligt at komme med et præcist svar på ovenstående spørgsmål. Det har dog vist sig, at dine medarbejderes indbyrdes forhold har en vis betydning for deres jobtilfredshed. Dét at føle sig som en del af et fællesskab er altså vigtigt, og her er firmatøj en måde at realisere dette på. Firmatøj der styrker jeres identitet kan købes ved at klikke på linket.
Hvorfor er firmatøj en god idé?
Udover at styrke fællesskabsfølelsen i din medarbejdergruppe, kan det også få følelsen af identitet hos dine medarbejdere til at stige. Ved at give dem noget firmatøj af god kvalitet, skaber du rammerne for, at de kan føle sig som en større del af virksomheden. De føler, at deres arbejde giver mening, og at deres præstationer er vigtige for virksomheden. Derudover giver det nogle mennesker et boost, når de får en uniform på, sådan så de lettere kan adskille privatlivet fra arbejdslivet.