.
For de fleste virksomheder kan regnskab og bogholderi ofte forvolde problemer, hvad end det er afstemmelse af fakturaer, momsregnskab, årsregnskab eller lignende. Selvom det er svært eller kan volde problemer, så skal det stadig udføres ifølge dansk lovgivningen.
Her kan løsningen enten være at ansætte en økonomiansvarlig medarbejder eller en økonomiansvarlig afdeling for netop dette område. Eller man kan som virksomhed lave en såkaldt omstrukturering, hvor virksomheden laver en såkaldt outsourcing af økonomien til eksterne regnskabsassistenter. Der kan være mange fordele ved at outsource sin økonomi til eksterne assistenter.
Alt samlet et sted
Hvad end det drejer sig om løn, fakturaer, regnskaber eller noget fjerde, så er fordelen, at alle tingene er samlet et sted. Et sted, hvor der kan være eksperter inden for alle fagområder, som dermed kan stå klar og til rådighed for at hjælpe din virksomhed. En anden fordel ved, at alt er samlet et sted, er også, at du dermed kan have stor glæde af, at assistenterne og eksperterne inden for de forskellige fagområder snakker sammen, så det bliver færdiggjort rigtigt og ordentligt.
Fleksibel løsning
En anden væsentlig fordel ved at vælge en ekstern samarbejdspartner, som er værd at fremhæve, er, at man som virksomhed ikke skal bekymre sig om barsel, sygdom eller pension. Ment i den forstand, hvornår bogholderen er syg, om controlleren er gået på barsel, eller om økonomichefen er gået på pension. Hos eksterne økonomiassistenter har de som ofte flere eksperter inden for samme område, der kan gøre det fleksibelt at finde en hurtig erstatning, så opgaven kan blive løst til den aftalte tid.
Fleksibel løsning
Det kan være værd at overveje eksterne partnere til styring af økonomien. Det kan samtidig også blive en billigere løsning i længden end at ansætte en medarbejder til 37 timer i ugen, plus pension, eller en større afdeling.