DEL

.

Vil du gerne fortælle dine kunder om, hvad din virksomhed tilbyder og udretter? Det kan ofte være noget, kunder ikke opdager, men har de et behov for at have tillid til virksomheden, kan det være rart for dem at vide. Her kan det være en god idé at trykke et magasin om virksomheden, som kunderne kan få glæde af at læse! Men hvordan gør man det?

Få den trykt

Magasinet skal gerne trykkes, så kunderne kan sidde med et hæfte i lækker kvalitet og nyde billeder i høj opløsning samt flotte sidelayouts. Før du går i kast med magasinet, bør du undersøge priser på tryksager for at sikre dig, at det kan betale sig for virksomheden at printe magasinerne.

Når magasinet skal skrives, bør du starte med at lave en indholdsstrategi, der omfatter en blanding af artikler, billeder og information. Overvej at inkludere artikler om emner, der er relevante for din virksomhed, trends, brugerhistorier, ekspertråd eller inspirerende indhold. Artiklerne må gerne være tunge, men sørg for, at der kommer pusterum imellem dem.

Det pusterum kan være små bokse med fun facts om virksomheden, små quizzes eller noget tredje.

Det visuelle indhold fanger

Det er også yderst godt at have masser af billeder i magasinet. Sørg for at have billeder med mennesker, fx kunder i virksomheden, og hav også et billedpersongalleri af alle ledelsens eller virksomhedens medarbejdere afhængigt af størrelsen på virksomheden. Det giver en helt anden fortrolighed med jeres kunder, at de kan se billeder og navnet på jer alle sammen.

For at gøre magasinet eftertragtet, kan I undersøge muligheden for at få sponsoreret en konkurrence i magasinet eller lave jeres egen. Når kunderne køber magasinet. er de automatisk med i konkurrencen. Det vil være en effektiv metode til at skabe opmærksomhed på magasinet!

Held og lykke med kreationen af dit kommende magasin til virksomheden.