DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Online marketing kan være svært at begynde med – især hvis man ikke har tidligere erfaring. Men i det 21. århundrede er denne type promovering en vigtig del af en succesfuld forretning. Hvis du ikke har en strategi for din online marketing, er du allerede i gang med at lukke din virksomhed.

Ik-media.com kan hjælpe dig godt i gang med din online marketing.

Værdien af en god hjemmeside

Noget af det vigtigste i en virksomhed, foruden virksomheden, er en god hjemmeside. Uden en hjemmeside kunne firmaet lige så godt slet ikke eksistere.

Nu om dage er det ganske nemt at designe en hjemmeside selv, men du kan også hyre nogen, hvis du ikke vil bruge til på det. Det kræver ofte betaling at får en god hjemmeside og et domænenavn op at køre, men det er penge godt investeret!

På en hjemmeside kan du oplyse priser, produkter eller fortælle om den service, du tilbyder. Via en hjemmeside kan du også starte et nyhedsbrev, så du med jævne mellemrum kan opdatere dine kunder om nyheder og særlige tilbud. Det er en god måde at holde fat i loyale og nysgerrige kunder!

Sociale medier og sponsorerede opslag som online marketing

I det 21. århundrede er en tilstedeværelse på sociale medier et rigtig smart træk! Afhængigt af din målgruppe bør du som minimum have din virksomhed på Facebook og/eller Instagram. Her kan du forbinde direkte med dine kunder og klienter, og du kan holde konkurrencer og drage opmærksomhed fra mange forskellige egne til dit firma.

På sociale medier kan man betale for at få sponsoreret opslag. Det er fint at gøre en gang imellem, men lad være med at promovere alle dine opslag hele tiden – sådan kan du nemlig irritere andre brugere, og de vil i værste tilfælde blokere dig.

Sociale medier tillader dit firma at fremstå mere jordnært og velkomment, frem for en stor og fremmed virksomhed uden ansigt. Hav styr på din målgruppe og din æstetik og fremtoning, så er du allerede rigtig godt på vej til en succesfuld onlineplatform.

Hvis du sælger produkter, kan du på sociale medier også lave sponsoraftaler med større influensers. Alt efter deres størrelse kan du enten give dem et produkt eller betale dem, til gengæld for at de taler godt om dine varer.

Intet spreder ordet bedre end gode opslag på sociale medier. Slå aldrig noget op uden at have noget at sige, så spreder ordet sig.