DEL

.

Én af de mest effektive metoder til at øge synligheden og skabe mere salg på Google er ved hjælp af såkaldte data feeds. Ved at udnytte Google’s muligheder kan du og din virksomhed optimere produkter samt produktinformationer og levere en mere skræddersyede og engagerende shopping-oplevelser til forbrugerne. Uanset om du allerede er en etableret e-handelsvirksomhed eller netop er ved at starte din online rejse, så kan du gøre  brug af et Google Shopping feed og dermed tage det første skridt mod at sælge mere på Google. Bliv klogere på det her!

Hvordan et data feed kan optimere Google Shopping-annoncer for din forretning

Google Shopping-annoncer er et af de mest effektive værktøjer, når det kommer til at øge salget og konverteringer. Men for at få mest muligt ud af disse annoncer bør du oprette et data feed – eller rettere sagt et Google Shopping feed. Et Google Shopping feed er en liste over produkter og deres attributter (beskrivelser, priser, tilgængelighed o.l.), som kan bruges til at oprette forbedrede og mere målrettede Google Shopping-annoncer.

Data feeds kan optimere Google Shopping-annoncer ved at give mere præcise informationer om produkterne, såsom titel, beskrivelse, billeder osv., som alle hjælper med at øge konverteringen grundet mere engagerende og interessante annoncer til målgruppen. Desuden kan data feeds også hjælpe med at holde prisen pr. klik på en Google Shopping-annonce lav ved automatisk at opdatere annoncen og levere mere målrettede annoncer til målgruppen. På den måde vil du kunne betale mindre for dine annoncer, samtidig med at du øger din hjemmesides konverteringsrate.

6-trins proces til at komme i gang med Google Shopping feeds

Når du vil i gang med at oprette et Google Shopping feed, kan du følge nedenstående guide:

  1. Det er vigtigt at have korrekte oplysninger om dine produkter, såsom produktnavn, beskrivelse, pris, tilgængelighed og lignende.
  2. Google Shopping accepterer forskellige feed-formater som XML, TXT eller CSV. Vælg det format, der er nemmest og mest praktisk for dig.
  3. Når du har valgt dit feed-format, skal du oprette din feed-fil ud fra krævede specifikationer. Strukturer filen korrekt og definere de nødvendige værdier for hvert produkt.
  4. Google har specifikke krav til et feed, som skal opfyldes. Disse krav inkluderer produkttitel, beskrivelse, pris, tilgængelighed og link til produktsiden.
  5. Du kan forbedre dine annoncer ved at inkludere valgfrie detaljer som mærke, farve, størrelse, stand og mere. Dette kan tiltrække flere kunder og forbedre din hjemmesides konverteringsrate.
  6. Når dit feed er klar, skal du uploade filen til Google Merchant Center. Sørg for at følge processen korrekt og verificer til sidst.

For kompliceret og indviklet? Få hjælp til dit Google Shopping feed af Wakeupdata.com!

sponsoreret indhold