DEL

.

Det bør ikke ses som en udgift at hyre et tekstbureau. Det er det nemlig ikke. Derimod skal du betragte det som en investering. Du bør endda betragte det som en investering, der tjener sig selv hjem mange gange.

Alligevel tøver mange med at alliere sig med et tekstbureau. Som regel skyldes dette, at de ikke er vidende om, hvordan bureauet kan skabe værdi for virksomheden. Ofte hænger dette sammen med, at de tror, at hjemmesidetekst ikke er af nogen synderlig betydning.

Faktum er dog, at en velskrevet hjemmesidetekst kan være udslagsgivende for, om den besøgende forlader siden eller bliver betalende kunde. Netop derfor er det en god investering at lade et tekstbureau om at udarbejde tekst til din hjemmeside.

En god tekst består af flere elementer

Et professionelt tekstbureau ved, hvordan en tekst skal skrues sammen. De ved, hvordan teksten skal skrives og struktureres, så den bliver fundet i søgemaskinerne, men også overbeviser brugeren om at foretage en handling – eksempelvis et køb.

Adskillige undersøgelser viser, at der er en klar sammenhæng mellem indholdets kvalitet, og hvor meget du sælger eller hvor mange henvendelser, du får. Derfor er godt indhold ikke en udgift – det er en investering.

Er skrevet med et formål

En tekst skrevet af et tekstbureau, er altid skrevet med et konkret formål. Dette kan være mange ting, men er som regel at sælge et produkt, skabe incitament til kontakt eller på anden vis få den besøgende til at foretage en handling.

Er der tale om en produktbeskrivelse, er tekstens formål ikke blot at informere om produktet. Det altoverskyggende formål er at sælge det.

Når et tekstbureau arbejder med en sådan type tekst, vil der lægges særlig vægt på værdiskabelse og salg. En dygtig tekstforfatter vil dermed være i stand til at hæve hjemmesidens konverteringsrate, hvilket understreger vigtigheden af godt indhold.

Skaber mere trafik

En god tekst er også søgemaskineoptimeret. Det ved en professionel tekstforfatter heldigvis godt. Får du udarbejdet indhold af et specialiseret tekstbureau, vil det derfor sandsynligvis føre til en stigning i trafik fra søgemaskinerne.

Måske er du af den overbevisning, at du selv evner at skrive en god tekst? Men ved du, hvordan den skrives, så den er i overensstemmelse med søgemaskinerne? Hvis svaret er nej, har du blot endnu en årsag til at udlicitere arbejdet til et tekstbureau.

Du betaler én gang, men får værdi for evigt

Når du hyrer et tekstbureau til at udføre et stykke arbejde, betaler du kun én gang for ydelsen. Det er et interessant faktum, da du vil kunne høste frugterne af tekstbureauets arbejde i de næste mange år.

At investere i godt indhold til din hjemmeside, er derfor en investering, der vokser og vokser. Alligevel skal du kun betale for produktion af indholdet én gang.

Det vil hovedsageligt være virksomheder, der bruger deres hjemmeside til aktivt salg, der vil få størst udbytte af tekstbureauets arbejde. Det er dog gældende, hvad enten den ønskede handling er et salg på en webshop eller udfyldelse af en kontaktformular.