DEL

.

Der er ingen tvivl om, at en brugervenlig hjemmeside er med til at skabe tillid hos forbrugeren – og lige netop tillid er en afgørende faktor, når kunden skal beslutte, om der skal handles hos dig. I denne guide får du et par gode fif til, hvordan du kan gøre din hjemmeside mere brugervenlig og på langt sigt øge omsætningen.

Er din hjemmeside overskuelig at navigere rundt på?

Når en bruger går ind på din webshop, skal det være tydeligt, hvordan brugeren skal navigere sig rundt omkring. Skal brugeren til at tænke over, hvordan din webshop skal benyttes, så er det ikke indlysende og dermed ikke brugervenligt.

Du kan få hjælp af en webdesigner til at rekreere din webshop, således at den bliver brugervenlig, overskuelig og samtidig pæn at se på.

Tilbyder du flere sprog på din webshop?

Er din webshop ikke allerede på flere sprog, så er det et rigtig godt sted at starte. Det gør sig især gældende, hvis du har et mål om at handle med brugere fra andre lande end Danmark inden for den nærmeste fremtid. Brugere har nemlig tendens til at handle på webshops, der står på brugerens eget sprog.

En dansk til engelsk oversætter kan være behjælpelig med at oversætte din webshop fra dansk til engelsk. Du kan se mere om, hvordan et oversættelsesbureau kan hjælpe dig med at oversætte din webshop til engelsk lige her.

Minimér mængden af tekst

Er din webshop propfyldt med tekst, så er det et rigtig godt sted at starte, hvis du vil gøre den mere brugervenlig. Al form for tekst – særligt brødtekst – fungerer som et forstyrrende element, når brugeren danner sig et overblik på webshoppen. Er du i tvivl om, hvorvidt mængden er tekst er passende, kan du få en tilfældig bruger til at vurdere, hvorvidt mængden af tekst er tilstrækkelig eller forstyrrende.