DEL

.

Der findes et hav af muligheder for at annoncere på nettet. Har man et begrænset budget, er man derfor nødt til at sortere i disse muligheder, da man naturligvis skal sørge for at allokere sit marketingbudget i retning af de kanaler, der giver den bedste ROI.

En af de kanaler, der er mulighed for at annoncere på, er LinkedIn. Det er dog ikke et sted, der giver mening at annoncere for alle typer virksomheder. Overvejer du at gøre dette, er det derfor vigtigt, at du sikrer, at det faktisk giver mening for din forretning.

Giver primært mening for B2B-virksomheder

I og med, at der er tale om et professionelt socialt medie, giver det som regel bedst mening for B2B-virksomheder at annoncere på LinkedIn. Det er i hvert fald ofte disse typer virksomheder, der får de bedste resultater, når de reklamerer på platformen.

Det betyder dog ikke, at du som B2C-virksomhed ikke kan få noget ud af LinkedIn. Du kan sagtens annoncere på platformen, men typisk vil det give bedst mening at bruge penge at annoncere på Facebook og Instagram. Her er der nemlig flere potentielle kunder at ramme.

Kan bruges til at finde nye medarbejdere

Hvis du er på jagt efter en ny medarbejder, er du næppe interesseret i, at det skal være hvem som helst, der får denne stilling. Derimod er der en god chance for, at du gerne vil sikre, at det er den rette profil, der bliver ansat – og ham eller hende finder du sandsynligvis på LinkedIn.

Ønsker du at sikre, at dit budskab om, at du leder efter en ny medarbejder, kommer længst muligt, kan du vælge at bruge penge på LinkedIn annoncering. Ved at reklamere for dit jobopslag, er du i hvert fald sikker på, at rigtig mange får det at se.

Kan sjældent betale sig at gøre selv

Hvis du har gjort dig tanker om at begynde at annoncere på LinkedIn, er det vigtigt, at du er klar over, at det ikke er noget, man bare gør. Det kræver, at man har et godt kendskab til deres platform, men også til annoncerig på nettet generelt.

For at sikre, at du får mest muligt ud af de kroner du investerer i at annoncere på LinkedIn, bør du overlade arbejdet til et bureau eller en freelancer. Derved er du nemlig sikker på, at det er nogen, der ved, hvad de laver, der står for annonceringen.