DEL

.

De fleste mennesker starter en virksomhed, fordi de har en drøm om at skabe noget nyt, og udvikle nye produkter. Ofte er det bare sådan at tiden bliver spist af administrative ting. Det kan være meget frustrerende ikke at have ordentlig tid til at passe på sin virksomhed, fordi man skal bruge tiden på noget, man ikke synes er lige så spændende.

Uddelegér opgaverne

Det kan virke meget overvældende at skulle uddelegere opgaver. Det er ens egen virksomhed, og man tænker at der ikke er andre som kan gøre det lige så godt. Det kan dog være nødvendigt at få hjælpe til de opgaver, som man ikke selv synes er så spændende. Det kan eksempelvis være lønadministration. Det kan være en rigtigt god ide at få hjælp til din lønadministration. Det tager rigtigt lang tid at skrive lønsedler, og sikre at det bliver gjort ordentligt, så det er oplagt at få hjælp på det område. Det er også ekstra træls at lave fejl med hensyn til løn. Det giver ikke gladere medarbejdere.

Du kan også få hjælp til andre mere papirtunge opgaver som budgetter og regnskaber. Det er noget som er let at få hjælp til, fordi det ikke kræver så meget viden om firmaet.

Planlæg dig ud af det

Hvis du ikke føler, at du har nok tid til din virksomhed, skal du gøre noget ved det. Ellers kan du komme til at miste glæden ved at drive virksomhed, og dermed kan du være nødt til at lukke din virksomhed. Når du mangler tid, kan en af løsningerne være at planlægge bedre. Du kan planlægge på mange måder. En af dem er ved hjælp af en online kalender. Med en online kalender kan du nemt overskue hvad du skal, og om noget overlapper. Du kan selvfølgelig også bruge en papirkalender.