.
En god CSR-strategi vil ofte indbefatte at lancere aktiviteter til gavn for andre, der tjener et socialt formål og booster virksomhedens renommé. Hvis du har været lidt kløgtig, så har du allerede helt tilbage fra strategilægningen haft en klar idé om, hvilke aktiviteter du vil arrangere, og hvor du får pengene til at betale for dem. Har du ikke lagt penge til side til dem, må du finde dem andre steder.
Hvor får du råd til de velgørende aktiviteter?
Hvor kan du så finde midlerne til dine godgørende aktiviteter? Du kan ikke gå til business angels, for de kerer sig kun om aktiviteter, der genererer et overskud. Og tror du, du ville have meget held med at få banken til at give dig et lån til noget med et socialt formål? For banken tænker nok, at det lyder som en mærkelig ting for en virksomhed at optage gæld for. Her har du dog nogle andre løsninger.
Lad en partner om at stå for professionel fundraising
Et eksempel på en anden løsning er at få hjælp til at søge fondsmidler. Hjælp får du fra virksomheder specialiseret inden for professionel fundraising. Hvilke fonde er der at søge om midler hos, og hvad skal en ansøgning om midler vinkles efter? Få en individuel fondsoversigt leveret af et firma, der har kendskab til nye som gamle fonde. Så slipper du for selv at skulle til at søge nettet over efter fonde.
Få hjælp til at få fondsmidler bevilget
Det koster selvfølgelig noget at få en fondsoversigt leveret, men hvad betyder fx 6.000 kr. for en udførlig oversigt, hvis du ender med at få bevilget 50.000 kr. ved at trække på den indsigt, oversigten giver dig? Få din aktivitet ført ud i livet ved at få hjælp til at få midler fra private og offentlige fonde.