DEL

.

Medmindre du allerede har en etableret virksomhed, kan det være svært at nå ud til nye kunder. Realiteten er, at man ikke får meget succes, hvis ikke man indtænker markedsføring i sin strategi. Som nyopstartet virksomhed kan du nemmere nå ud til din målgruppe ved hjælp af nogle af disse tips.

Gør dit brand synligt

En måde at markedsføre på er ved at gøre din virksomhed synlige i gaderne. Det kan være ved hjælp af reklametavler, hvor folk hurtigt kan spotte den. Ejer du for eksempel en café eller kaffebar, er det vigtigt, at jeres navn står på kaffekopperne. Hos Cytex.dk kan man få specialfremstillet engangskopper, så du kan indkøbe et lager af kopper med jeres logo. Når folk går rundt med kaffekopperne i gaderne, vil andre hurtigt kunne spotte jeres virksomhed og måske lægge jeres café et visit.

Lav en hjemmeside

I dag kan du ikke eksistere som succesfuld virksomhed, hvis du ikke har en hjemmeside. Det er et digitalt visitkort, hvor nye kunder kan få et hurtigt indblik i, hvad I udbyder. Så har man ikke en hjemmeside, har kunder ikke en chance for at blive fastholdt. Der er forskellige tilgange, alt afhængigt af hvor mange kræfter, du vil bruge på det. Der findes hjemmesider, som kan hjælpe én på vej, men man kan også vælge webbureauer, som hurtigt kan lave dem. 

Networking er vigtigt

Jo flere, der bare ved lidt om din virksomhed, jo større chance er der for, at du vil kunne indhente flere kunder. Networking kan gøres på mange måder. Bare dét at støde på en fremmed, der arbejder i samme branche, kan være en hjælp. Samtidig findes der også netværksmøder og konferencer med formålet, at man kan lære nye mennesker at kende. 

 

En anden måde at netværke på er også ved at række ud til mulige samarbejdspartnere. Hvis du møder en relevant partner, kan du måske forhandle dig til en aftale, hvor du kan få reklame for din virksomhed. 

Overvej sociale medier

Det er næsten ligegyldigt, hvad din virksomhed arbejder med, for uanset hvad vil det være en god idé at markedsføre på sociale medier. Det er en nem og tilgængelig måde at nå ud til potentielle kunder, fordi du er på platforme, hvor de allerede er. Flere virksomheder har fået medvind på platforme som TikTok. Men inden du begiver dig ud på TikTok, skal du finde ud af, hvilken målgruppe, du har, og om den overhovedet ville være på den platform, du overvejer at markedsføre på.