.
Har du spammet dine læsere af dit ugentlige nyhedsbrev med massevis af tilbud, eller har du dagligt opdateret dit FB-eller instagram feed med masser af lækkert indhold der burde få kunderne til at strømme ind i butikken, uden resultat?
Så kan det være du har brug for en ny content marketing strategi, eller har brug for i det hele taget at afprøve nye marketing-kanaler.
Mange muligheder
Når det kommer til marketing, så har du nærmest uendelige muligheder for at nå ud til forskellige typer af forbrugere, det er dog ikke altid nok at bruge et medie, ofte skal der flere til.
Du kan afprøve nogle af disse muligheder:
- Sociale medier som f.eks. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest osv.
- TV reklamer
- Radio reklamer
- Biograf reklamer
- Blogindlæg
- Podcasts
- E-mails
- Flyers
- Mund-til-mund
- Pressemeddelelser
- Sponsorater
Og ovenstående muligheder er faktisk kun et lille udvalg af de muligheder der findes.
Så hvordan vælger du de rigtige kanaler, og nye kanaler?
Find ud af hvor din målgruppe er
Det kan godt være at din målgruppe på 5 år siden var at fange på e-mails via ugentlige nyhedsbreve, men i dag har de måske flyttet sig til at bruge et socialt medie, eller høre en bestemt radiokanal flere timer om ugen.
Den unge gruppe af mennesker, der måske var på facebook eller instagram, er måske mere til snapchat i dag, eller et helt andet medie.
For at du kan fange din målgruppe, skal du selvfølgelig vide, hvor de befinder sig.
Det kan du få hjælp til ved et marketingbureau eller ved at gøre brug af marketing analyser. Det kan dog være en større omgang at tygge sig igennem.
Sæt et budget
Når du skal vælge de rigtige marketing kanaler, så handler det ikke kun om at nå ud til din målgruppe. Det handler også om at lave et budget, der fungerer for dig.
Du kan nemlig bruge mange penge på marketing, og de fleste af dem får du helt sikkert også tjent ind igen, men der skal jo være råd til det i første omgang.
Der findes masser af gratis marketing, såsom f.eks. at starte en Youtube kanal, eller at sende et nyhedsbrev ud, men der findes også store og dyre kampagner, du kan lave.
Hvad der passer bedst til lige netop din virksomhed og din økonomi det kan du kun selv vide, og igen kan det her være en stor hjælp at få råd og vejledning fra et marketingbureau, der har erfaring på området.