Sidder man med et større eller mindre ansvar i en virksomhed, kan man sikkert også genkende ønsket om at give de ansatte tryghed. På den måde sikrer man sig, at de ikke skal bekymre sig og på den måde får nemmere ved at koncentrere sig om at udføre deres arbejdsopgaver på bedst mulig vis. Er virksomheden endnu ikke tilkoblet en forsikringsmægler, kan det være, at du skal overveje om sådan et samarbejde, vil kunne øge de ansattes tryghed yderligere.
Løser enhver forsikringsopgave
Ved at være kunde hos en forsikringsmægler er man sikret professionel hjælp og rådgivning til både små og store forsikringsopgaver, så snart man får brug for det. Du kan være tryg, da dine forsikringsmæglere altid vil forsøge at komme frem til den bedste løsning, og de mange års erfaring gør, at de typisk ved, hvad der helt præcist er bedst at gøre i forskellige situationer.
Risikostyring og -eliminering
Det er vigtigt for de ansatte med den korrekte håndtering af risikostyring og -eliminering. Med hjælp fra en forsikringsmægler vil I sammen komme frem til potentielle risici, samt hvordan man kan eliminere dem. Det vil give tryghed hos dig som arbejdsgiver men i ligeså høj grad for dine ansatte. Når de ved, at deres sikkerhed bliver taget alvorligt, vil de også føle sig trygge, når de færdes på deres arbejdsplads.
Tager ansvar
En forsikringsmægler vil typisk også arbejde med udgangspunkt i et stort ansvar, da det handler om, at man som forsikringsmægler skal tage vigtige beslutninger til kundens fordel. En god forsikringsmægler er klar over, hvordan der ikke er plads til forkerte beslutninger eller valg, da det vil kunne få alvorlige konsekvenser.
Mulighed for flere services samtidigt
Nogle forsikringsmæglere tilbyder flere services samtidigt, som f.eks. både risiko- og pensionsrådgivning. Der er altså en stor tryghed og frihed i, at du kan skræddersy den pakke, som passer bedst til virksomheden og de ansattes behov. Med pensionsrådgivning sikrer mægleren blandt andet, at virksomheden er tilknyttet den pensionsordning, som bedst kan svare sig.
Et langsigtet samarbejde
De fleste forsikringsmæglere har den indstilling, at de sammen med virksomheden aftaler, hvor tit der skal holdes forsikringsmøde. De løbende møder sikrer en god dialog, og samtidigt sikrer man sig, at man kan tage diverse problematikker i opløbet, inden de udvikler sig til noget alvorligt. Derudover ønsker de fleste forsikringsmæglere også, at man som erhverv er åben omkring de ting, man ønsker hjælp til.





