Som vi ser det så mange andre steder – både i privat regi og inden for erhverv – skaber it-systemer, der er designet på den rigtige måde, så stor effekt, at flere af de virksomheder, som har ambitiøse vækstmål, ikke kigger sig tilbage, når de først har valgt det rigtige.
Systemet tilpasses dine arbejdsgange – ikke omvendt
Når det drejer sig om håndværkerbranchen ser det ud på samme måde. Dog var de første spæde forsøg på at hjælpe håndværkere med smarte digitale løsninger så kluntede, at det næsten ikke kunne betale sig at hoppe med på vognen. Men i dag er landskabet altså et helt andet. For i takt med at computere og mobiltelefoner bliver kraftigere, og udviklerne bliver dygtigere, er det også lykkes at skabe nogle rigtigt gode digitale værktøjer, hvor de forskellige typer af håndværkere ikke skal lave om på deres eksisterende arbejdsprocesser.
Det administrative arbejde kan løses med ganske få klik
I dag er systemerne så fleksible, at de let kan tilpasses de enkelte virksomheders særlige måde at arbejde på. Det er naturligvis et kæmpe fremskridt, da det gør overgangsperioden fra et gammeldags manuelt system til et intelligent system, der samler alle de administrative opgaver, fuldstændigt problemfrit. Det gælder for eksempel appen fra danske Apacta, som har base i Nordjylland. Her er blandt andet tidsregistrering, kvalitetssikring, ordrestyring og overblik over materiale indlejret i et format, der let kan styres af alle medarbejdere med ganske få klik.
Et brugervenligt system med innovativ teknologi i maskinrummet
Bagved den brugervenlige overflade gemmer der sig et smart system, der får alle tingene til at spille sammen. Det betyder for eksempel, at appen selv samler alle relevante oplysninger om materiale- og tidsforbrug på en given sag og laver en faktura med de korrekte oplysninger helt automatisk, når opgaven meldes fuldført. Og så snakker systemet endda sammen med økonomisystemet derhjemme via skyen, så alle relevante medarbejdere kan følge se status og økonomi på de sager, de sager, de er tilknyttet, i realtid.
Synlige fordele for kunden
Det værdifulde overblik, der lige pludselig skabes af et system, der samler alle relevante oplysninger om en sag, er naturligvis også noget, der kan bruges i kommunikationen over for kunden. Her kan du blandt andet selv vælge om billederne fra kvalitetssikringen skal fremgå af fakturaen, som også automatisk samler det reelle tidsforbrug og forbrug af materialer, uden at du skal bruge tid på at udarbejde en faktura med den information manuelt hver gang. Men det er også noget, som også giver værdifuld indsigt hos kunden, som oplever en helt ny form for professionalisme fra et system, der ikke kan lave menneskelige fejl.
Mulighed for at teste teknologien gratis
Føromtalte Apacta kører med en prøveperiode på deres system, så du har mulighed for at prøve, om det er noget for dig og din virksomhed, uden at du skal betale for dig. Herigennem får du endda også personlig hjælp til at bruge appen, så den kan give dig værdi gennem besparelse af ressourcer allerede fra første dag.





