.
Vil du markedsføre på Facebook? Så gælder det om at sætte dig ind i de muligheder for at gøre folk opmærksomme på såvel produkter som dit brand, det sociale medie rummer. Du kan hurtigt spilde i tusindvis af kroner på betalt annoncering, hvis du ikke går rigtigt til værks og sikrer dig, at du kun får vist annoncer for brugere, der rent faktisk kunne tænkes at ville købe dit produkt eller din ydelse.
Faml ikke i blinde på Facebook
Derfor bør du ikke famle i blinde, men allerførst læse om marketing på Facebook hos et bureau, der fx tilbyder hjælp til Facebook-annoncering – læs mere her om sådan et bureau, der har et podcast om marketing, du frit kan tilgå på siden. Er du til sinds at få nogen til at hjælpe dig godt i gang med marketing på Facebook, er det oplagt at kontakte sådan et bureau. Men hvad kan de så hjælpe med?
Hvad kan et marketingbureau hjælpe med?
Fx kan du få hjælp til avanceret retargeting – altså målrettet annoncering mod folk, der tidligere har gjort noget bestemt, fx besøgt din side og takket ja til cookies. Et bureau kan også hjælpe med at skræddersy interessebaserede annoncer til folk. Og agter du at bruge Facebook til B2B-annoncering (hvilket ikke er umuligt, men kræver en anden fremgangsmåde), kan du også hurtigt få hjælp til det.
Få billige annoncer med sparring ifm. annonceauktioner
Nu det er selvfølgelig ikke gratis at få hjælp til markedsføring på Facebook. Men hvis rådgivning og sparring med et bureau fører til, dine annoncer performer bedre, så indtjeningen via det øgede salg overstiger udgifterne til hjælp til Facebook-marketing, er det ikke et problem. Faktisk kan et bureau også hjælpe dig med at spare penge på annoncering, bl.a. ved at hjælpe dig ifm. annonceauktioner.
Lad ikke annoncering være din eneste marketingaktivitet
Annoncering er selvfølgelig ikke det eneste – og ikke engang nødvendigvis det bedste – du kan gøre for at nå folk over Facebook. Kan du sætte en Facebook-side for firmaet op, hvor der løbende bliver slået underholdende eller informativt content op, så kan du organisk skabe et større kendskab til dit brand. Ligesom ved fx søgemaskineoptimering så supplerer annoncer og organisk indhold hinanden.
Vil du godt i gang med Facebook-marketing og lære om det sociale medies potentialer? Så kontakt et marketingbureau. Størstedelen af den danske befolkning er på Facebook, så der er mange at nå.