DEL

.

Et ryddet, renligt og organiseret kontor fremmer effektiviteten og produktiviteten hos de ansatte. Uanset om du lige har startet din virksomhed op eller har eksisteret længe, så er det aldrig for sent at påbegynde en organisering fra ende til anden. Har du brug for hjælp til at komme i gang? Så kan du med fordel læse med videre, for lige her får du nemlig en række gode tips og tricks til, hvordan du kan organisere kontoret og dermed forbedre arbejdsmiljøet.

Skab overblik over dine tanker med en tavle

Whiteboards, glastavler, opslagstavler af stof – mulighederne er uendeligt mange, men formålet er det samme: At de ansatte skal være i stand til at kunne skabe overblik over deres tanker, idéer og målsætninger. Desuden kan sådanne tavler også fungere som rumdelere mellem eksempelvis to skriveborde eller lignende, hvilket er supersmart, praktisk og æstetisk.

Ryd op i kontorartiklerne og prioritér det, der er brug for

Inden du går i gang med at organisere kontoret, bør du starte med at gennemgå og rydde ud i alt sammen. Alt det, der ikke er behov for på kontoret, det bør du overveje at fjerne, så det ikke roder eller er i vejen for de ansatte.

Når du har fjernet de ting, der ikke er brug for på kontoret, kan du påbegynde organiseringen af de resterende ting. Du kan organisere tingene på kontoret ved hjælp af gummibånd til bundter af diverse ting og sager, opbevaringskasser eller reolsystemer. På den måde kan du let komme til fornødenhederne på kontoret – helt uden bøvl.

Det er vigtigt, at de ansatte let kan finde de ting, der bruges ofte såsom printerpapir, kuglepenne, skriveblokke og lignende, og at dette er inden for rækkevidde. Hvis de ansatte skal bruge alt for lang tid på at finde kontorartiklerne, vil det afføde frustration og skabe dårlig stemning.