.
De fleste arbejdstagere bruger mange timer på deres arbejdsplads. Det er derfor vigtigt, at de ansatte er tilfredse med arbejdsmiljøet, herunder indeklimaet. Der er flere faktorer, der kan påvirke og skabe et bedre indeklima og miljø på arbejdspladsen, hvilket blandt andet gælder gardinerne. Det er derfor ikke ligegyldigt, hvilket gardiner, der vælges. Du kan læse nærmere her om gardiner til arbejdspladsen og få gode råd til valg af gardiner.
Gardiner, der ofte anvendes på arbejdspladser
Der findes en del forskellige gardiner, der har forskellige funktioner. Gardiner, som i højere grad er at finde på mange arbejdspladser, er lamelgardiner, persienner, rullegardin og stofgardiner. Rum og lokaler, herunder vinduespartier, på arbejdspladser kan være vidt forskellige. Nogle rum er mindre og andre større, hvilket kan have betydning for, hvilket gardin, du skal vælge.
Gode råd til valg af gardiner til arbejdspladsen
- Når du skal vælge, hvilke gardiner, der skal være på arbejdspladsen, er der flere ting, du bør være opmærksom på. Du kan læse nærmere her og få gode råd til, hvad du bør have in mente, inden du vælger gardinerne til arbejdspladsen. Mange virksomheder benytter lamelgardiner eller persienner pga. deres justering funktionen.
- Et godt råd er, at det er vigtigt at tage højde for selve rummet, gardinet skal hænge i, gardinets funktioner og det æstetiske udtryk.
- Hvad I på jeres arbejdsplads vægter højst kan være forskeligt, da arbejdspladser kan have forskellige behov. Det afhænger derfor af arbejdspladsens rum og selve erhvervet. Har I et kontorområde, kan det være rart, hvis medarbejderne kan justere lysindfaldet, for eksempel med lamelgardiner, på dage med meget sol, idet det kan være vanskeligt at se, hvad der er på computerskærmen.
- Et godt råd er at tænke over, hvilken akustik og lysindfald gardinet skal give eller i det mindste give mulighed for. Særligt stofgardiner kan være med til at give en god rumklang og akustik.