.
Hvor lang tid opholder folk sig i butikken? Hvilke afdelinger får flest besøgende? Og er det primært mænd eller kvinder, der handler hos dig? Hvis ikke du er fuldkommen blind, har du sikkert allerede en mavefornemmelse, der er tæt på sandheden. Men ønsker du at få konkrete tal, du kan arbejde videre med, så skal du få en kundetæller. For de kan nemlig registrere kunder og følge deres færd.
Gør det nemt at kundetælle – og få hjælp til analyser
Vil du gerne kundetælle, skal du overveje ikke blot at købe en persontæller, men også at indgå et abonnement, der indbefatter service, support og vedligehold. For det kan godt være overvældende at stå over for implementering af teknologien eller analyse af data selv. Er du ikke teknisk anlagt og synes, det er sjovt at nørde med besøgstid, capture rate eller sammenligning af perioder, så få hjælp.
Hvilke afdelinger får færrest besøgende?
Indsigten fra kundetællere kan du bruge til forskellige ting. Hvis du fx kender besøgsstrømmene i en butik (altså kender de steder, kunder går hen og tilbringer mest tid), så kan du prøve at hitte ud af, hvordan du gør de knapt så besøgte afdelinger mere tiltrækkende for kunder at lægge vejen forbi. Du kunne også overveje at slå de ignorerede afdelinger sammen med de mere populære afdelinger.
Er der nogen, du ikke når med din marketing?
Kundetællere og den service, du kan få til dem, kan som sagt også oplyse dig om, hvor mange mænd og kvinder besøger din butik. Hvis du kan se, at du fx ikke når så mange mænd, som du havde håbet, så ved du lige pludselig, hvor du skal sætte ind, hvad marketing gælder. Indsigten fra kundetællere kan altså komme din butik til gode på mange fronter – så få lidt hjælp til at komme i gang med dem.