.
Er man erhvervsdrivende eller på en eller anden måde driver en kommerciel forretning, så er det vigtigt at have en hjemmeside. Ikke kun ene og alene for at tjene penge. Men også for at kunderne kan skabe et helhedsbillede af, hvem du er som ejer, hvad virksomheden tilbyder samt eventuelle referencer og anmeldelser.
Derfor er det vigtigt at skræddersy en hjemmeside efter forretningens målgruppe. Dermed kan du gøre det nemmere for besøgende at skabe et helhedsbillede af din forretning, skabe en højere grad af troværdighed samt gøre det nemmere at henvende sig. Som altid fører en professionel hjemmeside til enten flere salg eller henvendelser end ingen hjemmeside.
Men på den anden side skaber en professionel hjemmeside heller ingen salg og henvendelser, hvis ikke den er synlig eller tilgængelig for sin målgruppe. Derfor er det ikke nok kun at have en flot og professionel hjemmeside. Man skal derfor også have fokus på at gøre den synlig.
Gør den synlig
Det kan lyde enkelt at gøre hjemmesiden endnu mere synlig. Men alligevel spørger man måske sig selv: Hvordan kan den konkret gøres mere synlig for min målgruppe? Og hvilke tiltag kan jeg gøre brug af?
Et godt sted at starte er SEO. Gennem SEO kan der laves nogle optimeringer og forbedringer på din hjemmeside, som kan løfte den højere op i søgeresultaterne på Google. Det vil dermed øge synligheden overfor din målgruppe, og gør dem mere tilbøjelige til at klikke ind på din side.
Disse optimeringer og forbedringer kan for eksempel være at optimere billederne ved at ændre titlen samt ALT-tagget, så de indeholder dit søgeord. Det kan også være ved at skrive unikke title tags og meta-beskrivelser, som informerer Google om indholdet på dine sider.
I sidste ende er det ikke vigtigt, hvad du gør, men at du gør din hjemmeside så professionel og synlig som mulig.