DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

For virksomheder er det forskelligt, om de har deres egen hjemmeside. Nogle virksomheder kan ikke se nødvendigheden i at have en hjemmeside, mens andre ser det som en nødvendighed for en god virksomhed med godt salg.

Mange fordele at hente

Der er flere forskellige grunde til, hvorfor din virksomhed skal have en hjemmeside. Her kan du bl.a. læse nogle af grundene:

  • Som ejer af en virksomhed, er du nødt til at vise troværdighed overfor dine kunder. Du kan gennem en hjemmeside skabe mere troværdighed, som er med til at forbedre det billede, som dine kunder kan have af virksomheden. Hjemmesiden hjælper din virksomhed med at fremstå mere professionel og skaber en anden mulighed for kontakt med omverdenen, hvilket kan være med til at gavne din virksomheds omsætning og forretning. Det kan være godt at have marketing automation, da marketing automation kan gøre nogle opgaver for dig lettere ved at kunne automatisere marketingsaktiviteter, som du har foretaget.
  • Ofte har virksomheder en større tendens til at tiltrække flere kunder via deres hjemmeside, hvilket skyldes SEO (søgemaskineoptimering). SEO er en form for markedsføringsværktøj, som hjælper med at gøre din virksomhed mere synlig på nettet, når folk søger på internettet.
  • Der findes forskellige former for hjemmesider til virksomheder. Nogle virksomheder har en hjemmeside, hvor kunderne kan finde oplysninger om virksomheden og yderligere information. Andre virksomheder bruger deres hjemmeside som en webshop, hvor kunderne har mulighed for at købe produkter eller serviceydelser online. Gennem en webshop kan kunderne nemmere skabe sig et overblik over udvalget. Virksomhedens hjemmeside skal være indbydende og enkel, så kunderne kan finde rundt og finde det, som de søger. Det er derfor en god ide at have billeder og videoer, som er med til at fange kundernes interesse, da de heraf bliver nysgerrige.
  • Virksomhedens hjemmeside kan være med til at skabe god omtale ved at dele kundeanmeldelserne. Undersøgelser viser, at virksomheder med gode kundeanmeldelser har en tendens til at tiltrække flere kunder, da de har god omtale – folk bliver herved mere opmærksomme på virksomhedens eksistens.
  • Du kan linke til din virksomheds hjemmeside på de sociale medier, hvis din virksomhed befinder sig på sociale medieplatforme. De sociale medier kan være et godt sted at skabe reklame for din virksomhed bl.a. gennem samarbejder eller give-aways, hvor folk f.eks. skal like og kommentere et opslag for at være med i en konkurrence om at vinde en ting fra virksomheden. Gennem likes og kommentarer dukker virksomhedsopslaget op på andres sociale medier, når de scroller ned.

Tilgængelig for kunder

Som virksomhed er det altid vigtigt at behandle kunderne ordentligt og professionelt uanset, hvilket kunde, det drejer sig om. Kunderne er med til at danne fundamentet for din virksomhed og dens overlevelse. Ingen kunder er lig med ingen omsætning, og derved ingen virksomhed. Du skal derfor sørge for at være tilgængelig for kunderne, hvis de stiller spørgsmål. Hvis virksomheden har en fysisk butik, har butikken kun åbent et vist antal timer i døgnet, men en hjemmeside er åben 24 timer i døgnet, hvor kunderne kan dukke op hele tiden.