DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Du har styr på din virksomhed, og du ved, hvad du gerne vil opnå. Du har opsat nogle specifikke mål og er nu klar til at tage chancen, men hvad skal du være opmærksom på, inden du udvider din virksomhed?

Usikkerhed og risici

Der kan hurtigt opstå en masse spørgsmål til sikkerheden ved at udvide ens virksomhed, men dette er helt naturligt, også længe du ved, hvad du laver, er der stor sandsynlighed for, at det nok skal gå.

Du løber som regel en risiko, når du udvider din virksomhed, men når du løber denne risiko, er der også sandsynlig for succes. Så længe du har lagt en plan og fundet en måde, hvorpå du kan måle, om det hele går efter planen eller ej, kan udvidelsen være det skridt, der er nødvendigt at tage for, at din virksomhed kan blive større og bedre.

Opfølgning

Når du først har sat udvidelsen i gang, skal du følge op på dette og ikke bare regne med, at det hele klarer sig selv. Hvis din virksomhed begynder at performe dårligere, skal du enten optimere din plan eller trække i land, hvis det er ved at gå helt galt.

Find de rigtige ressourcer

Inden du udvider din virksomhed, skal du også sørge for, at du har de rigtige ressourcer. Hvis du for eksempel gerne vil udvide din virksomhed til udlandet, er det vigtigt, at du får opsat en ny hjemmeside, så du kan komme i kontakt med dine kunder. Denne hjemmeside skal selvfølgelig være på det sprog, der giver mening for din målgruppe. Hvis du skal til at lave en hjemmeside, men mangler at få oversat de tekster, der skal være med til at få dit budskab ud, er det muligt at få hjælp med oversættelse til engelsk af diverse former for tekster.