DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Har du investeret i nye erhvervslokaler til kontor, eller overvejer du at gøre det? Så kan der være mange ting, du skal overveje i processen op til brugen af dem. Du skal for eksempel være sikker på, at alt lever helt op til standarderne, når det gælder sikkerhed, rengøring og inventar. Det handler i bund og grund om, at du og dine medarbejdere skal trives fra start, og at I skal føle jer hjemme i de nye omgivelser. 

Sørg for, at sikkerheden er i top

Noget af det vigtigste, når du har investeret i nye erhvervslokaler, er at sørge for, at sikkerheden er helt i top. Du vil nødigt have indbrud på det helt nye kontor. Især ikke, hvis du har flere dyre ting liggende som eksempelvis computere, hvilket ofte er tilfældet på kontorer. Her er en kodelås til sikkerhed helt ideel. Så kan du og dine medarbejdere låse jer ind og ud, når den sidste går. Så er du sikker på, at både lokalerne i sig selv og de dyre ting er i sikkerhed – både når I er der, og når I ikke er der. For kodelåsen kan også være en tryghed for medarbejderne og for dig som ejer, fordi alle så ved, at det kun er folk med adgang til koden, der kan befinde sig inde på kontoret.

Sørg for, at der er bestilt rengøring

Hvis rengøringen skal gøres ordenligt og efter de helt rette regler, er det vigtigt at finde det rigtige rengøringsfirma med erfaring, der kan klare rengøringen af dine erhvervslokaler. Du kan få et rengøringsfirma, der netop har erfaring og viden inden for erhvervsrengøring. På den måde er du sikret, at de har helt styr på det hele. Det betyder naturligvis også meget i forhold til både medarbejdere og kunder, at lokalerne er rene og ryddelige. Erhvervsrengøring og kontorrengøring er derfor en god investering, fordi virksomheden må tage udgangspunkt i rengjorte omgivelser for at få de maksimale betingelser. Sørg derfor for at få rengjort lokalerne, inden alle medarbejderne for alvor kommer på plads og så fortsæt denne rengøring kontinuerligt i den tid, du har lokalerne.

Sørg for møbler og andet inventar

Når der er blevet gjort grundigt rent, er det tid til at få møbler og andet inventar ind i de nye lokaler. Her skal du tænke nøje over, hvordan lokalet skal opbygges. Skal det være åbne kontorer, hvor medarbejderne skal kunne sidde tæt på hinanden, så de nemt kan hjælpe hinanden, eller skal bordene skærmes af med små vægge? Det er også vigtigt at finde de helt rette kontorstole, der både er behagelige at sidde i og gode for ryggen, hvis man skal sidde i dem en hel dag. Derudover skal du også finde ud af, om I har brug for et område til møde, hvor der eksempelvis kan være et større mødebord og flere stole. I mødelokalet skal du også overveje, om der skal være whiteboards, fladskærme eller almindelige tavler, så I kan holde et godt overblik over jeres agenda. Det gælder desuden på hele området omkring kontoret. Der er derfor mange ting, du skal finde ud af, om I kan have brug for.