DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Mange virksomheder i dag sælger ikke kun vare eller services til det land som de har hovedsæde i, men levere også til andre lande som efterspørger det som vi kan tilbyde. Det er naturligvis en rigtig dejlig ting, at folk udefra også gerne vil have det som vi kan tilbyde dem, selvom vi ikke lige er i nærheden. Det kræver hårdt arbejde at nå hertil, og det kommer ikke bare af sig selv hvis man ikke selv opsøger det.

Skal din virksomhed også kunne sælge produkter eller services til udlandet, så er du nødt til at dykke ned i hvordan de enkelte lande og se hvad andre virksomheder gør, for at få succes med deres virksomhed.

Bliv inspireret af andres markedsføring

Det er desværre sjældent at man kan kopiere sin markedsføring til at fungere i et andet land, og bare nøjes med at smide en oversættelse på. Når du skal fange interessen hos andre personer fra et andet land, så er du nødt til at blive inspireret af hvordan de nuværende virksomheder markedsføre sig. Er de mere tekst baseret, eller er det en skør form for humor de kan lide. Det er vidt forskelligt fra nation til nation. Lad dig derfor inspirere, og fang nemmere interessen derefter.

Målret din hjemmeside

En virksomhed kan ikke fungere uden en hjemmeside, og har du indtil videre en hjemmeside som kun henvender sig til det danske marked. Så skal du selvfølgelig have oversat din hjemmeside så den taler til det land som du gerne vil sælge til.

Vigtigt at have styr på det juridiske

Inden du begynder at sælge til udlandet, så bør du først have det juridiske på plads. Det kan være at du er en virksomhed som laver kontrakter eller købsaftaler til kunderne. Disse skal naturligvis oversættes til det sprog som du sælger produkter til. Det er derfor vigtigt at du får oversat dem 110% korrekt, så der ikke opstår misforståelser. Du kan få et tilbud på at få oversat juridiske dokumenter ved at klikke her.