DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

I dag er der fortsat en meget stor tendens til at fokusere på digital markedsføring og have skarpt blik for de digitale kanaler.

Der findes dog mange gode analoge metoder, der er gode og kosteffektive, hvis du ønsker at brande din virksomhed på anden vis end udelukkende ved at fokusere digitalt. Særligt mindre og mellemstore virksomheder kan få stor glæde af at skabe øget genkendelighed ved at printe fede klistermærker til brug. Derfor: print klistermærker til din markedsføring – her kommer 3 gode grunde til hvorfor!

Saml online og offline

Vi har netop nævnt, at der er meget stor fokus på digital markedsføring. Det skyldes ikke mindst, at du på egen hjemmeside eller på f.eks. Facebook lynhurtigt kan forklare med lyd, ord og billeder, hvad du tilbyder kunden. Selvom dine klistermærker ikke florerer online, kan de dog stadig drive trafik dertil!

Har du en butik, eller sender du fysiske produkter ud, kan du f.eks. placere dit klistermærke herpå, hvormed en potentiel kunde kan se din web-adresse, scanne en QR-kode eller andet, som fører brugeren til den destination, du har angivet. Fra dit klistermærke kan du også opfordre til at dele billedet af din pakke og dit klistermærke med et bestemt hashtag, så du bliver delt naturligt på sociale profiler. Mulighederne er mange.

Fremhæv dit brand

Sælger du særligt god økologisk chokolade, er dit hårprodukt 100 % naturligt, er din juicekur helt i tråd med vitaminbehovet eller er dine træborde lavet af dansk kvalitetstræ? Uanset hvad der er særligt for dit produkt, så kan du fortælle det til alle, der kommer i nærheden af det, hvis du sætter de rette mærkater på.

Nøjagtigt som du kan sætte disse egenskaber på, kan du også fremhæve ting, der er særligt for hele dit brandunivers. Måske er alt du bruger økologisk, måske giver du en vis portion af dit overskud til et godt formål? I så fald, så husk at fortælle det til kunden, der i dag ofte er motiveret til at købe af gode budskaber og tiltag.

Sæt dem på gaver

Sender du f.eks. dit produkt i en flot indpakning, så gem ikke dit brand væk bag gavepapiret. Sæt i stedet et flot klistermærke udenpå, så folk kan se, hvor gaven stammer fra – og hvor de selv kan se mere! Sponsorerer du noget til en god sag eller andet, så huske at bruge samme princip. Det kan føre til god omtale og flere salg.