DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Det kan du bruge et webbureau til

I dag finder man sine kunder online – næsten uanset hvilken slags virksomhed, man har. Det er derfor ikke bare vigtigt at være til stede online, det er ikke nok bare at have en hjemmeside, men det er i høj grad vigtigt at være synlig lige dér, hvor kunderne befinder sig. Denne synlighed er svær at skabe helt selv – specielt når man ikke har den store viden inden for online markedsføring. Det er her et webbureau kommer ind i billedet. De kan hjælpe med en lang række tiltag, som giver din virksomhed synlighed online – og kunder i butikken.

Hjemmesiden er dit grundlag for succes på nettet. Et webbureau har helt styr på, hvordan en hjemmeside skal designes, hvor den skal hostes og hvilket CMS den skal bygges i for at du kan opnå succes på nettet – og et webbureau har de nødvendige evner til at bygge en hjemmeside/webshop lige efter dit hoved.

Søgemaskineoptimering, forkortet SEO, er en række discipliner, der har til formål at opnå gode placeringer i diverse søgemaskiner. Jo bedre en placering en hjemmeside har på relevante søgeord, jo mere synlig er hjemmesiden og jo større sandsynlighed er der for at hjemmesiden bliver besøgt af potentielle kunder. Internetbrugere i dag er meget dovne – de kigger ikke videre end side 1 i Google, så det er her, du skal være, hvis du ønsker at skabe trafik og salg på din hjemmeside og i din forretning generelt. Søgemaskineoptimering er ikke en engangsydelse, men kræver løbende arbejde for at opnå og vedholde de bedste placeringer i søgemaskinerne – konkurrenterne kender jo også til det. Et professionelt webbureau ved dog lige præcis, hvad der skal gøres og hvordan, så din hjemmeside opnår den nødvendige synlighed.

Søgemaskineoptimering kan godt tage tid – der er efterhånden en del konkurrence på området, så det tager tid og hårdt SEO-arbejde at opnå de gode placeringer ved mere generiske søgeord. Der findes dog en måde at ”snyde” søgemaskinerne til de bedste placeringer – ved at betale sig til de gode placeringer. Søgemaskineannoncering handler om at man udvælger bestemte søgeord, som man vil vises på, og så vælger en pris, man er villig til at betale for et klik på annoncen. Hvis man har en god sjat penge i budgettet, så kan man opnå topplacering med det samme. Hvis man dog ikke har det helt store markedsføringsbudget, så kan et webbureau være behjælpelig med at finde de bedste (og billigste) søgeord, der giver kunder og skrive de bedste annoncer, så du opnår resultater og kunder i shoppen.

Det er almen kendt at både unge og ældre danskere bruger rigtig meget tid på de sociale medier – det er her, de befinder sig, så det er også her, man kan gøre sig synlig over for dem. Det kan gøres ved hjælp af annoncering på de sociale medier. Hvis du vælger at annoncere på de sociale medier, så har du mulighed for at målrette dine produkter/serviceydelser meget nøje. Du kan målrette mod blandt andet demografi, alder, interesser og adfærd, så dine annoncer kun bliver vist for de mennesker, der er en del af din målgruppe. Det er også muligt for dig at ramme de personer, der allerede har besøgt din hjemmeside og dermed vist interesse for dit produkt. Et webbureau kan hjælpe dig med at oprette effektive annoncer og ramme din målgruppe, så du ikke bruger penge på personer, der ikke er interesseret i dine produkter/ydelser.

Der er således mange gode grunde til at bruge et webbureau, for eksempel dette webbureau i Odense – de kan hjælpe dig med at gøre dig synlig online og skaffe kunder i butikken.