DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

Virksomheder bruger årligt mange milliarder på teleløsninger af den ene og anden slags. Internetforbindelser, fastnet og ikke mindst mobilabonnementer er noget af det, der fylder meget de store firmabudgetter. Desværre set med de store omkostningsbriller, så er virksomhederne generelt ikke specielt gode til at forhandle gode priser hjem.

Ofte er der nemlig ikke den helt store besparelse at finde, om man vælger den ene eller anden udbyder, og samtidig binder man sig i mange tilfælde for op til 36 måneder som virksomhed. Dette gør det i sagens natur meget omstændigt at skulle skifte mobilselskab, da man risikerer at være bundet mange måneder frem i tiden.

Mange bække små

 Selvom der ofte ikke er den helt store forskel i priserne på abonnementer, så kan det alligevel løbe op i en meget stor besparelse, hvis man tænker hele virksomheden ind. Er der eksempelvis bare 15 mennesker ansat, der alle har en mobiltelefon, betyder en besparelse på blot 40 kroner om måneden i 600 kroner, hvilket på årsbasis bliver til mere end 7000 kroner. Så selvom en besparelse lyder lille, så er det meget vigtigt at tænke i hvor mange små bække det rent faktisk drejer sig om.

Forhandl vilkår på plads

Teleselskaberne vil ofte gå meget langt for at lande nye større kunder, da flere af dem har nedgang i kunder for tiden. Derfor er der også flere af dem, der er villige til at ændre på deres vilkår for at få kunder det. Det betyder i mange tilfælde, at man kan forhandle bindingsperioden ned på 24 eller endda 12 måneder.

 

DEL
Næste artikelFremgang for dansk maskineindustri