DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

En firmarejse er en af de bedste måder for medarbejderne at komme tættere på hinanden, og det kan i den grad styrke samarbejdsevnerne mellem kollegaer på arbejdspladsen. Det vil ofte lede til en optimeret effektivitet under arbejdet, hvilket kun er et plus for virksomheden. Derfor kan en firmarejse altså også ses som en form for investering i virksomheden, der skal bruges til at gøre firmaets medarbejdere til en stærkere og mere samlet enhed end før. Men det kræver også en del forberedelse.

Rejsen

Alt efter hvor I skal hen på turen, er der forskellige transportformer, der giver mest mening. Skal i f.eks. rejse indenrigs eller lige uden for landets grænser, giver det ofte god mening bare at leje en bus, fordi det alligevel ikke tager så lang tid at ankomme. Skal I dog længere væk, kan det godt give mere mening at rejse med fly, fordi busrejsen ellers ville blive alt for lang. Falder valget på en flyrejse, er det en god ide at have styr på jeres rettigheder i forhold til flyforsinkelser, da I måske kan være berettigede til at få nogle penge tilbage grundet forsinkelser fra flyselskabets side.

Aktiviteter

Selvom en vis mængde spontanitet kan være god til tider, er det på en sådan rejse en god ide at have en ide om, hvilke aktiviteter der skal finde sted. Især hvis det er aktiviteter, der skal købes billetter til, er det en god ide at gøre dette inden, så I ikke pludselig står foran et udsolgt billetkontor. Der må selvfølgelig også gerne være en god mængde fritid på rejsen, hvor medarbejderne kan komme hinanden ved på deres egen måde, hvilket nemlig er noget af det, der er med til at give det stærkere bånd, som styrker samarbejdet imellem dem – det gælder om at finde den gyldne grænse mellem aktiviteter og frihed.