DEL

Denne artikel er baseret på et kommercielt samarbejde og artiklen er betalt for af den eller de virksomheder, der linkes til.

En digital strategi er mindst lige så vigtigt som virksomhedens strategi. Men den rette digitale strategi rammer I flest mulige kunder for færrest mulige ressourcer – og spilder ikke penge på skæv markedsføring.

På trods af det er der stadig mange danske virksomheder, der ikke har en digital strategi. Det er ikke bare dumt – det kan også koste dyrt. I dag foregår en meget stor del af virksomhedens markedsføring online, og det er essentielt, at I er på det rigtige sted på det rigtige tidspunkt.

(Læs mere om digitale strategier her)

Spar tid og penge

Den største fordel ved at have en gennemarbejdet digital strategi er, at I ikke skal opfinde den dybe tallerken hver gang. Jeres kampagner og mindre fremstød er planlagt på forhånd, så de nemt og hurtigt kan eksekveres – og det sparer tid. Ved at koordinere jeres indsatser kan I også spare mange penge på de digitale platforme. Det skyldes blandt andet, at I kan lave mere effektiv markedsføring, når alt er planlagt.

Opbyg relationer

En anden vigtig faktor er, at I systematisk kan opbygge og vedligeholde relationer til jeres kunder. I dag er kunderelationer et af de vigtigste salgsværktøjer, og på en red ocean-marked gælder det om at fastholde de gode kunder.

Dette kan du blandt andet gøre gennem målrettede nyhedsbreve, smart retargeting og relevante interaktioner på de sociale medier. Det er dog helt afgørende, at kombinationen af disse er perfekt afstemt, så du ikke går fra relevant til spam. Mange virksomheder begår den fejl at overeksponere deres kunder, og det kan have den modsatte effekt – nemlig at kunderne bliver irriterede.

Ram din målgruppe præcist

Derfor er det helt afgørende, at du rammer din målgruppe præcist, når du bruger online markedsføring. Dette gør du blandt andet ved at være klar over, hvor din målgruppe er på nettet. Der er ingen grund til, at I poster penge i markedsføring på LinkedIn, hvis jeres målgruppe er storforbrugere af Instagram – og omvendt. Derfor hjælper en digital strategi med at give overblik over, hvor, hvordan og hvornår I skal være til stede.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here